Boekenkring

Je laten raken door boeken?

Elk jaar verschijnen talloze boeken en artikelen over leren, het lerarenberoep en over alles wat met school te maken heeft. Een aantal daarvan is beslist lezenswaardig en je blijft al lezend ‘bij’. De waan van de dag maakt dat we er niet altijd aan toekomen.

De inhoud van een goed boek of artikel gaat echt voor je leven als je er met anderen over praat: Wat raakt je in dit boek? Wat maakt het boek voor jou zo interessant? Hoe gebruiken we deze kennis in de praktijk? Je bent dan op een heel andere manier met je vak(kennis) én collega’s bezig.

Zin om mee te doen?

putmanDe Boekenkring nodigt je uit het volgende boek te ontdekken: Our Kids: The American Dream in Crisis van de Amerikaanse politicoloog Robert D.Putnam. Op woensdag 14 september van 19.00-21.00 staan jouw leeservaringen in het boek centraal in de in boekenkring. Aanmelden?Stuur een mail naar rvblijswijk@deleerschool.nl

Eerder besproken:

Weten wat te doen, wanneer je niet weet wat te doen van Max van Manen

Goed onderwijs en de cultuur van het meten van Gert Biesta

Theory U van Otto Scharmer

Niet voor de winst van Martha Nussbaum