Conferentie Be Kind-Work Hard: Waarom ben jij leraar?

DSC_9591Caroline Beasley van diezelfde Essential School vertelt op indringende wijze waarom zij de leraar is die zij nu is. Ze laat haar leerlingen, hun ouders, de school en de wereld duidelijk horen waar ze voor staat. Dat maakt haar missie nog krachtiger. Terug in Boston heeft zij haar speech opgenomen. Je kunt haar tekst ook apart lezen. Aan de keukentafel praatten deelnemers over hun eigen statement.

Conferentie Be Kind-Work Hard: ProjectTime

DSC_9606Wie kon ProjectTime beter introduceren dan José uit New York die dit dagelijks in zijn eigen praktijk doet.? Dat is dagelijks werk voor leerlingen op Central Park East. Werken met materialen verdiepen het thema migratie/vluchtelingen. Niet het product maar het proces is daarin belangrijk. In deze impressie ( Cor Strijbosch, Montessorischool Elzeneind)  zie je de opbrengsten van ProjectTime en een overzicht van de dag.

 

Inschrijving educatieve reis Essential Schools is open

boston-skyline1Voel je voor waarden gestuurd en pedagogisch onderwijs? Spreekt diepgaand leren en brede ontwikkeling van leerlingen je aan? Wil je scholen zien die diep geworteld zijn in de gemeenschap? Ben je nieuwsgierig naar deze manier van werken en de excellente opbrengsten hiervan? Ga dan van 29 oktober t/m 5 november mee met de studiereis naar New York en Boston. Lees meer informatie in de folder 

Boekenkring Max van Manen

max5Op woensdag 27 mei a.s. tussen 19.00 en 21.00 organiseert de Leerschool een avond rond het prachtige boek van Max van Manen Weten wat te doen, wanneer je niet weet wat te doen. Over pedagogische sensitiviteit in de omgang met kinderen. NIVOZ- Driebergen ISBN 978-90-819493-4-7 Wil je meedoen? Lees het boek, meld je aan bij de Leerschool en kom op 27 mei van 19.00 tot 21.00. Deze artikelen bieden je interessante achtergrondinformatie bij het boek.

Van Manens nieuwste werk: ‘Hoe moet ik dit samenvatten? Het gebeurt op élke bladzijde’
Over tactvol handelen: ‘Niets is zo onopgemerkt als dat wat vanzelfsprekend is’